my beLOVEd follower

Friday, November 16, 2012

Survival Camping at Teluk Senangin PART 2

Assalamualaikum semua

Ada yang tunggu ke aku abeskan cite panjang lebau ni ? Takde? Tak kesahpun sebab memang aku nak ceritapun. hihi. Sampai mana eh berenti aritu ? Pasal makan malam kan.. Boleh refer PART 1.

Haaa... Ni part paling best ni. Nak cerita pasal tido malam tu. Aku ngan kak faiqa tido antara yang terawal dari yang lain. Kira aku tepi sekalila. Kalau aku mengiring ke kiri, aku ngadap hutanla. So aku tido mgiring ke kanan n tak pandang langit pun. takut! hehe. Malam tu xtau aku terjaga pukul berapa, yang penting sejuk gile! cam nak mati kut! n tangan aku krem. sebab tido dalam keadaan basah en. Satu badan basah, pastu siangnye penat berakit. Tu la puncanya aku krem kut. Masa aku bangun semua cuak. Kak Aishah, Kak Aza gelabah gila tengok keadaan aku. Sejuk sampai menggigil2 kut. Rasa nak nanges n balik uma time tu gak oh! Pastu kak Aza sapukan tangan n kaki aku guna minyak panas warna merah tu. Yang lawaknye, dari sejuk gile, terus panas gile oh! minyak tu sumpah panas! hahaa! Senang citer malam tu bergilir2 jaga bara api. Tapi mostly kak Aza yang jaga sebab kalau ktorang jaga, macam nak termati je bara tu :P

Rasa malam tu panjaaaaanggg je. Asal terjaga tanya jam, baru pukul 2. Terbangun lagi, baru 2.30 pagi. Aku dah tak sabo kut nak siang. sejuk teramat! Jelez lak tengok orang lain boleh tido. Saat paling bestnya bila dengar ada budak group lain cakap dah pukul 5 pagi ! yeay ! maksudnya dah nak subuh. so dah pagi lah. hehe. pastu pepagi buta tu masuk dalam laut, pehh! suam woo ! rasa cam nak berendam je. Seyez sedap oh sejuk2 masuk dalam air laut. Tapi bila dah keluar tu, paham2la sejuknya. sebab dengan angin lagi. haha

Kitorang semayang subuh pun guna air laut je. basuh kaki celup2 gitu je. Yakin jela bersih segala :) Pagi tu jugak takde specific aktiviti. So bebasla. Boleh menikmati sunrise pepagi. Sangat cantik! dahla pesisiran pantai tu memang ktorang je ada, so best gila! Aku main pasir, berendam jap sambil tunggu matahari naik. Subhanallah~

Ni gambar gogel je. Tapi lebih kurang camnila permandangannya. Matahari muncul disebalik bukit. Dari gelap, makin terang bumi ni. Selalu kita tengok sunset je kan? Jarang dapat tengok sunrise camni. Tepi pantai ngan deruan ombak mengalun. Asyik banget! hehe :")

Haa ni part best ni. Pagi tu kak Aishah cerita yang malam tadi dia nampak n dengar 'benda' tu. Area shelter kitorang lak tu! pastu "benda" tu sebelah aku je sebab aku tepi sekali. *gulp* Kak Aishah suluh2 hutan ngan torchlight. Nak suruh dia blah. Bukan kak Aishah je dengar, kak Ct pun dengar n  nampak. Tapi takdela nak cakap malam tu. Pagi baru diorang cerita. Ya Allah takutnya! benda tu dekat je kut ngan aku. Selamat tak apa2. No wonderla malam aku terjaga tetiba tu semua cuak. Rupanya baru lepas kak Aishah nampak. Ingat aku kena ape2 ke. Alhamdulillah tak apa2. huhu

Agaknya kita kacau tempat dia kan. Sebab cikgu cakap tempat tu tak pernah sesapa buat campsite. Kita orang first yang buat shelter, toilet apa semua kat sana. Tebas2 pokok bagai, tu agaknya 'benda' tu rasa terganggu. Eee scary betul. =.="

Dalam pukul 8pagi, kitorang dah kena siap2 breakfast semua,n siap ikat balik rakit. Pagi tu trainer provide tepung gandum n kentang kat ktorang. Tapi time tu dah masak megi. So takde hal punye, separuh kena masak, separuh setelkan rakit. Camp kali ni, aku xley jadi chef sangat. Kena jadi orang kuat lak sebab grup ktorang lelaki 2 orang  je. So kena banyak kena kerah tenaga pompuan jugakla. Sambil tu Kak Aza n Kak Faiqa buat wedges kentang. Siap guna ranting kayu as chopstick uols. hahaa

Supposedly dalam tentatif yang cikgu bagi dalam class, pagi tu ktorang ada 5 checkpoint aktiviti. Tapi rasanya semua xjadi. and banyak aktiviti lengang je. Ada la tu kut sebab2 tertentu. Tapi kesianla dak grup aku dah buat tripod water filtration tu. Smart kut! hehe. After setel semua, ktorang kena test rakit stabil ke idak. *ini pelik sebab sepatutnya trainer cek masa first2 buat. Ni dah nak balik baru nak cek -__-". *

Pastu trainer lepaskan satu2 grup ntuk berakit balik ke Teluk Senangin. Time ni adventure sket sebab hari dah hujan. Ombak maken kuat. Rakit ktorang pulak maken kebelakang. Tenaga pun dah kurang jugak sebenornya. Tapi semua gagahkan diri sebab dah nak balik en. Redah jela labuu.

Sampai basecamp, bukak balik rakit, dah kena buat camp clearance. Tapi sempat jugakla grup aku bermandi manda laot before balik. Biasalah orang jakun jumpa air. hihi. Time ni lah baru ktorang mandi betul2 kat toilet. Bilas badan rambut semua. Tapi tak puas sebab air toilet sekat2. Takpela janji mandi. Lunch kat sana, then balik UIA ! jyeahh ! Semua pakat tidoq je dalam bas. Bertolak dalam 4pm kalau xsilap. Sampai Gombak around 9 camtu. 

Overall, best la jugak pengalaman camp kali ni. Dengan cikgu best gile! Tak macam rec 1. Ada kena marah2 bagai. This time memang sempoi. Although penat gilos, tapi tak banyak aktiviti y strict sangat. Banyak masa free n mandi manda je. hihi. Group lak yang pompuanya best sbb mostly aku kenal. Cuma lakinye jela kureng ket. Zaki ok. Sorang lagi tu. hoho. Tapi takpela. Let bygone be bygones. 

Bak kata Cahah, nak cari bf ni kasi dia pegi camping dulu. Tengok boleh idupkan api ke idak. Reti guna parang ke idak. Gentleman ke idak. Betul jugakkan ? hehe.

Fuh abespun aku cerita pasal survival camp ni. Eh eh, lagi satu blogger pemes Hamzah aka Faez pun sama camp ngan aku. Selamat dia yang tegur dulu. Aku segan sebab takut salah orang. hehehe. Kenal sebagai Mejah, tapi kat kem semua panggil dia Faez. Risau lak kalau pelanduk dua rupa. hihi

Before pegi camp and after. Sunburn melampau ! Terima kasihla kem ye. =__="
BIG thanks to Ika sebab tahan ngan perangai aku. Siap jadi 'mama' aku masa kena gatal2 kat campsite. Malu ai tau. hehe. anyway, LEP YUU! ^o^

Gambar semua kat cikgu. Hope dapatla amek nanti kat dia. Kenangan kut semua tu :D

Thanx for reading :)

7 juta orang sayang aku:

Unknown said...

jumpa lg hoyeh2..bc entry sini

Unknown said...

Assalamualaikum (^_^) datang follow blog ni. Follower yang ke- 1924 .

Nanti jikalau ade kelapangan , awak tinggalkan jejak link blog awak di sini ya Exchange link

nanti saya dapat Blogwalking awak selalu (^_^)

Hope dapat jadi rakan yang sejati dalam blogger ni ya , kita gunakan peluang ini sebaiknya untuk mengeratkan lagi hubungan antara 2 blogger (^^_)
Salam perkenalan ; ) sekali lagi dari Fariz Reza .

From: Fariz Reza [Dot] Com

محمد رازيق said...

jalan2 sini. :)

Anonymous said...

hello!,Ӏ love your wгitіng very a lot!

share we be in contaсt more about yοur ρost on
AOL? I requіrе an exρert in this house to гeѕolvе my рroblem.

May be that's you! Having a look ahead to peer you.

Feel free to surf to my web site :: 23hq.com

Anonymous said...

Pourquoi les syndicats n'osentils pas s'unir pour une actioncommune afin de mettre fin ces perturbations rptitives qui pnalisent l'lve ?锘縒hat You Need to Know about Lentilles de Couleur Lentilles de couleur of colored contact lenses are becoming very popular these days. [url=http://louisvuittonpurse1.webnode.jp"]louis vuitton 財布[/url] On vous demandera aussi de remplir le formulaire Renseignements sur le profil du demandeur quand vous commencerez.Timmy's stepfather, who was treated for serious facial injuries, said yesterday he was heartbroken. [url=http://www.findbeststraightener.co.uk]ghd hair straighteners[/url] Take a look atKinde's blogto explore more of his results.Lauderdale, go for only $50 more. [url=http://sacspliagelongchamps9.webnode.fr]sac longchamp[/url] " Mr Rudd visited Mr Somare in hospital in Singapore two weeks ago where the 75yearold is recovering from surgery.Thereafter, the narrative takes several twists before a happy if contrived, and not entirely plausible, ending. [url=http://saclongchampsales.webnode.fr]sacs à main longchamp[/url] les Midway.Hati. [url=http://bunhjdsfsdf.webeden.co.uk]bunhjdsfsdf.webeden.co.uk[/url] Sao Tom Principe Arabie Saoudite.Dr Burgess, who joined Telstra when Sol Trujillo became chief executive in 2005, expects to work as an advisor to business and government on matters related to technology and society.[url=http://discountlongchamps.webnode.fr]sac longchamp pliage[/url] on New York's Upper West Side, completed in 1999, has 25 sales listings, and 12 rental listings, according to StreetEasy, a New York data firm.Les banques, les caisses populaires et les socits de fiducie ont des taux d'intrt moins levs. [url=http://vuittonbagssale.webnode.jp]ルイヴィトン 長財布[/url] Checkin and checkout is also a breeze, while 24hour room service with hot food is always available, ensuring that you will never go hungry.Finally I want to draw a comprehensive conclusion about the role of the new technology in the social, intellectual, and economic development of the United States in the 1920's.

Anonymous said...

mulberry sale But what is it like on UK roads? Mulberry outlet

Anonymous said...

The higher limit of more than $400 is really wonderful in case the situation of the established is alright.
Studying reviews allows you to see the kind of customer service and support that prior clients have received.


Also visit my web-site; cydia tweaks for ios 7

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails