my beLOVEd follower

Tuesday, March 30, 2010

cukuplah ALLAH tempat berharap.

“AKU TAK DAPAT TAHAN!!!”

“Dan jgnlah kamu berputus asa dr rahmat Allah. Sesungguhnya tiada berputus asa dr rahmat Allah melainkan kaum yg kafir.”

~Surah Yusuf ayat 12


“KEPADA SIAPA AKU BERHARAP? “

Cukuplah Allah bagiku, tidak ada Tuhan selain drNya. Hanya kepadaNya aku bertawakkal.”

~ At-Taubah ayat 129



“APA YANG AKU DAPAT DRPD SEMUA INI?”

“Sesungguhnya Allah telah membeli dr org2 mukmin, diri, harta mereka dengan memberikan syurga utk mereka… .. “

~ At-Taubah ayat 111



“BAGAIMANA HARUS AKU MENGHADAPINYA?”

“Wahai orang-orang yang beriman! Bersabarlah kamu (menghadapi segala kesukaran dalam mengerjakan perkara-perkara yang berkebajikan), dan kuatkanlah kesabaran kamu lebih daripada kesabaran musuh di medan perjuangan), dan bersedialah (dengan kekuatan pertahanan di daerah- daerah sempadan) serta bertaqwalah kamu kepada Allah supaya, kamu berjaya (mencapai kemenangan).”
Al-Imran ayat 200

xxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxx


sekali sekala berkongsi ilmu xsalahkan..
ni aku dapat dari member aku yang blaja kat mesir sane..
dia hantar kat ym.
RENUNGRENUNGKAN DAN SELAMAT BERAMAL..
;D

6 juta orang sayang aku:

cik azieta said...

smoga kter dpt beramal:)

cik beLLanan said...

yeah.
butut tuh..;)

Najlaa I. said...

innalillahiwainnailaihiraajiun

sesungguhnye kpd Allah juge kite kembali.

cik beLLanan said...

erk. mengape camtuh tetbe mc?

misz benida said...

jom beramal.

ZACK ENTRY said...

selamat beramal..=)

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails