my beLOVEd follower

Monday, July 26, 2010

gila gila yang menggilakan

salam sejahtera.arini mau cirita my journey with my friends at putrajaya. actualy aku bukannye xpenah g sane. orang ampang je kot.bukan kedah ke perlis ke xpenah g putrajaya. (maaf.saya tidak bersifat kenegerian ye). ape yang wat my journey neh menarik is..naek kereta ngan cik Haziqa Hashim ni ha.

ini adalah cik Haziqa ye anak anak. beliau bersama dengan cik montel.
;p

orang baru dapat kereta la katekan..2 yang syok bawak jalan tuh.ley g mane2 je n xrisau balik lambat (although da penat telinga neh dengar neneknyer bebelan) haish~ terlupa aku nak amek gambo keta ye.wat mencapap dalam blog aku neh. haha!

dipendekkan cerita,ktowang sampai ptrajaya pukul 4.n my dear yang bawak kan kereta. yelakan, bukan selalu nak buli dia. lagipun teruna kenalah jaga 4 orang dara neh.hee~ yang paling taley blahnyer, keretanyer gemar mengeluarkan bunyi2 aneh ye. nak terbarai ktowang gelak dalam keta tuh. tapi apepun, yang penting kami selamat sampai ke sana n berposing sakan.sekian. ehh2.belom abesh citer lagi. tengok jela gambar dulu yep.
berlatarbelakangkan masjid putra.



sang jejaka diapit oleh 2 dugong. ohh maaf.dayang ye. haha!


ini adalah mbe2 cik Haziqa ye. kat tengah tuh Kak Ana dan Atiqah.

citer yang paling syoknyer mase nak balik tuh. ktorang plan nak tido uma nenek je kat ampang. n kononyer aku neh ingatla jalan nak balik en. yelakan, da selalu ikot jalan yang sme..x dari nilai, dari gombak.sme je jalannyer nak balik ampang..so, semua agreela. accept sang jejaka tuh..kenala balik bangikan. xkan nak stay uma nenek pulak.

then knows what happen? we're lost! OMG! aku da cuak dah coz rasenyer da salah masuk jalan.sekeliling seems unfamiliar with me. aku da gelabah en, selamatla cik Haziqa kite nih kuat semangat. xsegelabah aku. then aku pinjam nset cik Haziqa, n mintak mama tepon balik. (nset aku da kong giler kot). aku storyla citer sebenau. dah kena bebel xpepasal. ktorang salah masuk kat jalan nak g Cheras je pon. but still, actualy, ley sampai Ampang. tapi atas sebab kegelabahan aku neh, mende jadi blur je. hadoyai~

mama ngan ayat yang sama, "ha,tulah kau.tido lagi dalam keta.bukan nak tengok jalan". haish. "mama, adik xtidoponla.ni dah malam. adik xingat jalan tau.n selalu nampak Econsave kat Cheras neh. tapi xjumpe pon. cne ni mama?" kataku ngan suare yang bergetar.(kre da tahan nak nangesla neh). mama tahu suare aku da laen n suruh aku relax dulu n bukak loudspeaker.biar cik Haziqa dengar mamanyer direction.korang tau time bile aku ingat jalan? bila da sampai Ampang Point. haha! mama cakap kalau da sampai situpon kau xtaw, better dok dalam hutan jela. haish~ (tapi ma, dok dalam utan, lagila adik sesat hari2.haha!)

after all, its really an enjoyable day. even just g tempat dekat2 je..pengalaman sesat tuh sgt mengajar aku ye. lepas neh, kenala ingat jalan especially jalan nak balik rumah.ni selamat g putrajaya je.if Shah Alam,xtaw la eden da sampai uma ke belom neh. kononyer nak g I-City. maybe next time jela ye. huhu~

bak kate mama,"orang boleh jual kau neh dik".uish.jgnla sampai camtu mama.takde orangpon nak beli. hehe~

moral of the story : jangan mengelamun je dalam kereta. sila tengok jalan dan tempat sekeliling. terima kasih.

0 juta orang sayang aku:

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails