my beLOVEd follower

Tuesday, November 16, 2010

Wanita Cantik Sihatkan Lelaki

Kepada seluruh umat lelaki..gud news ntuk korang nak pastikan kesihatan terus terpelihara. nak tau caranya? mudah je. korang selalula jumpe or berdamping ngan wanita chantek. awww~ tapi jangan nak macam2 pulak dengan diowang. ;p


Ini dibuktikan menerusi kajian University of California. Kajian men
dapati kehadiran wanita cantik meningkatkan hormon testosteron dan kortisol lelaki. Hormon ini berfungsi sebagai pembangkit ghairah selain menambahkan kesihatan dan memberi tenaga. Kortisol pula berfungsi menurunkan ketegangan urat2 saraf dan meningkatkan kepekaan. Jika tahap kedua-dua hormon ini meningkat, anggota badan pun akan terasa lebih sihat.

Kajian ni diketuai oleh Dr. James Roney, melibatkan 149 pelajar
lelaki berusia 18 dan 24 tahun yang dipertemukan dengan wanita cantik dan memikat hati. Selang beberapa minit pertemuan, aiu liur responden diambil dan di
uji untuk mengetahui kadar hormon testosteron dan kortisolnya. Disini
lah satu fakta menarik
ditemui. Hanya dalam masa lima minit berbual dengan wanita cantik itu, tahap testosteron mereka meningkat hingga 14% manakala hormon anti tekanan kortisol meningkat sehingga 48%!

Amazing! haha!

sumber dari RAPI Nov

kak CT

kak Aishwarya Rai

makcik Jennifer Lopez

chantek2 mereka neh kan..
nak tengok lagi 1 cantik??
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
errr.chantek tak?? (buat cam suare eric leong ok)
LOL!


apepun, ciptaan Allah itu indah. kte mestilah sentiasa mensyukurinya. jangan sampai asek tengok pompuan cun je sampai terlanggar tiang. wanita cantik xsemestinya yang seksi meksi. yang tersembul sane sini. cantik itu subjektif ok. (ehh, aku cam dah ley wat entry laen ngan ayat neh) ngee~


stop sini dulu. nanti korang bosan ngan aku asek membebel je. callo bete~

11 juta orang sayang aku:

delarocha said...

wanita cantik menyihatkan mata lelaki yang memandang... huhu

tieha ismail said...

wow sampai macam tuh sekali ! lelaki ensem pon wat pompuan sihat jugak ! eheks. !

beLLa said...

delarocha: hehe. betol2. tp jgn sampai bernapsu sgt ;p


tieha: boley diterima gak tuh! cuma mungkin hormon kte laen sket yunk.. ;)

mia said...

sweet..kalau wanita pulak?kena burak dgn lelaki kacak ek yang..hehhee...nice sgt entry ni..

Cikbelog said...

hehe power jugak wanita nie ya..hehehee

Nur-Za Marlyana Mohd Kamal said...

aisehh , kalau wanita tak cntik ? hehehe

miszz90 said...

begitukah???

beLLa said...

mia: agaknyela kot. so tgk la org nsem slalu. keh3


cikbelog: haha! taw xpe. hebat x hebat kuasa pompuan. ngee~

beLLa said...

nur-Za: ala, semua ciptaan tuhan tu indah. lagipun ni bukan main factor ntuk sihat. byk lagi cara laen. kan?


misz: agaknye la misz oii. hee~

acan ketot said...

wei...
ak cntek gak..
ptot lah laki ske tgok ak..
kah4...

beLLa said...

acan POYO!
sekian. kah3!

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails