my beLOVEd follower

Thursday, March 18, 2010

aku sayang hamster.kamu pula bagaimana?hahahah


Allu.tetibe rase arini nak citer pasal hamsterku tersayang. Actually hamster tu mama belikan mase bezday my bro 2 taon lepas. Kre da lamalah ktorang bela hamster nih.tapi bila member tanye da bape ekor hamster kau? Aku jawab je hamster aku lesbian.wahahahah~

Nak tahu nape aku cakap camtuh? Sebab mama da salah beli. Mulamula ingat sekor jantan n seko tine..jap lagi apek 2 pun tak ALERT.dia maen bagi je. Maka terjalinlah hubungan pasangan yang dilaknati tuhan. Erk.terlebey sudah. ;p kire sebab tu lah hamster aku xberanak pinak.orang laen punyer da berbelasbelas dah. Aku,maintain solo.


Nak tahu nape aku cakap camtuh? Sebab mama da salah beli. Mulamula ingat sekor jantan n seko tine..jap lagi apek 2 pun tak ALERT.dia maen bagi je. Maka terjalinlah hubungan pasangan yang dilaknati tuhan. Erk.terlebey sudah. ;p kire sebab tu lah hamster aku xber

Ha.lupa nak bagitahu nama dia. Sorang sekor Kochi n sekor lagi Pochi.kononnyer P ntuk pompuan laki Kochi la. Lepas tahu je diowang nih lessy, maaf, betino, stil panggil gakla.

Tapi malang tiada bau kentot. Macam mana ntah Kochi bley ter’escape’ dari sangkarnya. Penat dah cari satu rumah.malah ke rumah sebelah kami mencari, tetapi still xjumpa. Mama da piker bukanbukan sebab kuceng gemok uma sebelah, Mico namanya selalu je aim hamster comey aku dalam uma. Ntahntah…haa..ish3.xsanggup nak sambung..

montelkan?hehehe

Tinggallah Pochi keseorangan tiada teman. Aku pun cakapla ngan mama, beli hamster 1 lagi.cian Pochi sorang2 senaman,sorang2 makan, sorang2 geget kayu dalam sangkar tuh. Mamapun belila pengganti Kochi tapi nih jantan sejati tao. Malangnya, hamster baru ni tidak dapat menandingi saiz tumbesaran Pochi. Jadinya, mereka sering menjauhkan diri. Macam sekor tidor dalam uma, sekor tidor bawah tempat senaman tuh. Memang xsebulu la.(walaupun bulu diowang seakan-akan sama). Kalau da sekor lagi beso en, lagilah mereka takot nak ‘maen’. Dan apatah lagi mendapat cahaya mata. (anda faham bukan?) xpaham buatbuat paham ok. Btw, yang jantan ni kami gelarkan Kochi jugak.pengganti yang ilang tuh.

Sayang seribu kali sayang. si Kochi ni tak dapat idop lama. Pergi meninggalkan Pochi keseorangan di dalam sangkarnya..(ntuk hamster orang panggil sangkar ke?) papo jela. Mama nangis kot Kochi mati.sebab dia ade sakit pe ntah.bulu dia semua gugur.kalau skali tengok macam anak kuceng baru lahir. Mama da anta kat clinic haiwan dah. Doc pun cakap memang ye akan matipun. Sebab hamster bukannya boleh idop lama. Dalam setaon lebih je. Sabar la ye mamaku..;)

Matinya Pochi meninggalkan Kochi jantan keseorangan. Automatically, namanya bertukar kepada Solo. Mama dah malas nak beli hamster baru. Sebab hamster Syria kat kedai semua kecik cenonet. Solo ni da macam bapak orang..(boleh ke camtuh) haha! Mamala yang rajen maenmaen ngan Solo nih..balik skola ke, nak pegi skola ke..ske melayan Solo nih. N sampai sekarang sebenornya aku takot nak pegang hamster ni coz dia penah geget jari aku sampai darah ouh! -_-‘

Sebagai mengingati hamster aku kat uma tuh, tu yang aku letak gak hamster kat blog nih..bley maenmaen ngan dia..yang pasti, dia tak geget aku..hihihi~

ni lah Solo sekarang..boolatkan?hehehe


kalau hamster aku pandai bace,mesti dia bangga aku wat entri pasal dia en..;pp

6 juta orang sayang aku:

Oong-ong said...

sihat hamster..
aku pon d gak hamster..
tp spesis die lain sikit dr ko
huhu

cik beLLanan said...

haha!tengok tuan dia sape kott.kah3

starz said...

saye pun sayang hamster jugakk...dulu saye ade hamster 2....milo dgn mocha...tp skang 2-2 da mati....malas da nk bela lagi sbb nt kalau mati nt saya sedih...haha...

eyriqazz said...

suka tengok hamster..tak berani nak bela...hik3..

Khairunnisa Ithnain said...

wah! comelnyer hamster ko. bleh xbg aku? sbb aku sedang mencari sekor hamster colourful cm hamster ko. bleh? aku nga wat kajian nih. kot2 law aku menang HADIAH NOBEL, aku capub nama ko skali..:D

btw, ade award tuk kamo.. lai2.. dtg ke blog aku..

cik beLLanan said...

starz: wah.cutenyer nme..aah en.tapi nak wat cne..smue y idop akan mati..wah3.;p

eyriqazz:lah.nape xbrani nk bela lak?kan comey je.;p

nisa:2 ko kne tnyer mak akula.dia sayang gler kot hamster tuh.btw, kau nak watpe sbnonyer?jgn nak wat bedah sudah.isk3
ade award ya?saya amek2!;D

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails