my beLOVEd follower

Monday, December 13, 2010

diari bercuti


On 5th Dec 2010
kami semua bertolak ke Perak.this time nenek tak ikot. dah janji ngan orang katanye. fyi, my nenek urut orang. so bila dah ada yang booking, susala nak cancel. urut org bersalin la katakan. mula2 amatlah excited dlm keta..potpetpotpet.huhahuha sane sini. jap lagi nga syiok2 tidoq dalam kereta, dah pelik. awatla abah benti tiba2 neh. ingatkan dah sampai R&R, aku pon memang nak wiwi neh. rupa2nya kereta buat hal daa.. abah dah servis dah before bertolak. aku memang tak tau ape2, soo diam jela. kebetulan lak kat highway bertentangan ada mekanik lalu. dia seberang jalan and tanya 'apa pasai?' . cek punyer cek, waterpump rosak. jangan tanya aku amende tuh. aku memang jahil pasal keta. hee~ tapi aku rasa mende neh yang pump minyak naek. kalau dah rosak, 2 yang takley start enjin tuh. huhu~

xpepasal kena tarik keta pi bengkel. isk~ ktorang adik beradik dok dalam keta yang kena tarik tuh and parent naek lori tarik. sedey betol. ;(



masa tu dahla ari ahad. tak banyak bengkel yang buka. barang pulak takde. apek tu gi cari bengkel laen ntuk dapatkan barang tuh. ktorang sempat makan and semayang semua.borink giler ouh tunggu. pendek citer, sampai Bukit Merah dah lambat. check in kat Suria Service Apartment and rest dulu, malam tuh ktowang gi Night Safari Taiping.

takdela best sangat night safari neh. gelap bebenor. kalau naek tren xpuas lak coz bukan dia
benti lama2 pon. nak jalan kaki, gelap sangat! scary! banyak aku snap gambar semuanya gelap2. so tiade gambar nak ditunjukkan. ;p

bukti kemasukan. ;p

6th Dec 2010
Hari yang paling memenatkan. after breakfast (padahal abah sorang je pegi.ktorang bantai memtuba je. haha!) abah nak isi minyak dulu. minyak da merah coz malam tadi ktorang sesat
sebnonye.xbiasa jalan katTaiping neh, semua simpang ktorang lalu nak balik Bukit Merah. haish~ then after tuh, ape lagi..masuk Waterpark, Ecopark semualah! yeah! semua aku puas hati cuma Waterpark dia takdelah best mana. ombak dia cam pondan je. lagi syiok ombak kat Desa Waterpark. ;p

ktorang tak g kat Orang Utan Island pon. kat Ecopark best jugak! dapat bagi binatang makan terus. mana yang ley pegang, sentuh jela.cute2 lak tuh. ade guinea pig tuh, comey betol! nak je aku rembat 1 sumbat dalam beg ouh. ngee~


ni masa bagi makan rusa. abang aku siot je men jelir2 ngan rusa neh. lawak siot! ;p


oit2!jangan geget pungkok aku! ngee~


before sampai Waterpark, kena choose nak naek chairlift ke skycycle.
ktorang choose chairlift sebab cambest je. skycycle cam ponat nak kayuh.
mama gayat! haha!tapi bahaya gak mende neh kalau xrety dok diam. takde tali keselamatan pon. kalau kau jatoh, xmati,bersyukur sangat2. LOL!


dah sampai Waterpark! yeah!
muka sangat tabley blah -__-"
waktu mandi tidak bergambar sebab semua taknak jaga barang. sumbat dalam loker saje.
lepas mandi manda, ape lagi..MAKANLA! hihi
lapaq giler kot! makanan pulak sket je.abang siap order nasi lemak + nasi goreng + ciken cop pon xkenyang2. haish~ xmenyempat amek gambar mkananyer sebab semua terus melantak. yang dapat hanyalah bukti KERAKUSAN KAMI sahaja. haha!

lihat pingganku...licinkan..
;p

balik petang tuh memang lepakk abes. penat kot! badan aku pon sengal2 coz asek tergolek2 je masa turun slide kat Waterpark. malam pulak after dinner book maen pingpong ngan abang aku. jangan pandang aku takde mata ok! aku nih ratu pingpong dolu2! haha! bajet je lebey. sebnonyer kalah gak ngan abang aku 5-2. hee~


7th Dec 2010
udah mau pulang.tapi mama nak sambung oliday kat Pangkor lak coz nak aku mandi laot. aku kena gatal2 dari uma. so elok mandi laot en..after check out kat Bukit Merah, terus gi Lumut amek feri kat sane lak. tempat biasa ktorang pegi, kat Puteri Bayu Beach Resort.


kami didalam feri.

kat Pangkor yang syioknya makan seafoodla! heaven giler! antara menu yang diambil :
kerang rebus
lala masak sambal
udang goreng tepung
sotong bakar
ikan keli bakar
ikan ape ntah aku lupa masak 3 rasa

semua fresh2. udang ye manis tau. laen kalau makan kat KL neh. nyummy!



8th Dec 2010
balik ke KL! yeah! nothin special.lepak uma after that.


9th Dec 2010
balik kampung kat Batu Pahat. ohh! what a hectic week!


10th Dec 2010
balik KL. singgah Muo jap pekena MEE BANGDUNG MUO. sedap!! aku xpenah minat makan mee bandung and this is my 1st time terpikat ngan mee bandung. ^_^


itu sahaja laporan cuti aku. kita kembali ke studio. ngeh3~

maafla gambar kalot2 ye. maen letak je yang snonoh n tak snonoh. nak letak banyak lagi, tapi nak uploadnya kurang rajen. sekian. hihihi

9 juta orang sayang aku:

Miss b said...

hai

folow awk!

cik beLLanan said...

thanx dear! ;)

AngahSayang2314 said...

best nyer bella hehehe..

apa pun angah 4llow la.. uu hehehee jom tukar2 link

cik beLLanan said...

hehe. mekaseh2. okayh!bereh je

Aida Azryn said...

tak pernah sekali pun p bukit merah.. huhu.. :(

eita said...

waaaa.....bestnya gi bercuti...

cik beLLanan said...

aida: pi lah sekali. heee~


eita: hehe. best3! ;p

.::: Princess MOMOY :::. said...

hehe...pix pinggan kosong byk2 menarik hati momoy ler...haha...
jarang de org amik tau ...bayk2
nice blog..
jangan Vote Momoy yer No. 382 - pilihan 10
Much thx
Undi No. 382 sekarang yer!!

cik beLLanan said...

haha! 2 abang punyer idea lah tuh. ngee~ okayh! gudluck dear!

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails