my beLOVEd follower

Tuesday, December 21, 2010

Malacca river cruise

weekends aritu aku ngan family gi Melaka. except my abah becoz tak dapat cuti. so kami berlima sahaje lah ke sane. and as usual, ktorang stay kat Tg. Bidara Beach Lodge. rasanya ramai tak tahu tempat tuh. yelakan, memang depan laotpon. plus tempat tuh dah lama dah. dari aku baby lagi. and dari pantai jaoh kedepan, sekarang dah takde pasir pantai nak buat sand castle. huhu~
mula mula ingat gi Melaka ntuk jalan jalan. rupanya Sabtu tuh ada nak g kenduri kawen
rupenyer. dahla tak bawak baju kurung. layan jela baju ape pon kan. ade ke dress code ntuk gi uma orang kawen actually? ;p

so after gi uma orang kawen tuh, merayap la kat bandar Melaka en..and try naek river cruise tuh. nama cambest. kalau kat Mines tuh dah selalu sangat gi. ^_^

ni abang yang amek gambonyer. excited plak ye


bergambo jap tengah paneh.
haih~

ni dalam boatnye. boat neh ley muat 40 orang kalau xsilap. takdela lawa sangat. hee~
kalau ade boat laen lalu kat sebelah, cam berombak la air tu kan then air ye mercik tanak busuk lak. adoyai~ selamat aku dok area tengah. so takdela kena sangat. kesianla orang dok tepi and kat depan. huhu~

several scenery kat sana. aku rasa semua neh baru cat coz belakang bangunan usually kan xlawa. sebab dah ade river cruise neh, diowang kenala buat lawa2 en. malu kot kalau buruk.
btw, ada monorel ouh nanti kat Melaka. tapi tak panjangla. tak tau plak bila opening nyer. huhU~

enough citer kat bandar Melaka coz hanya river cruise yang aku pegi. Taming Sari tower tu pon aku tak naek lagi. ade yang penah naek? best tak?? ;p


ni plak hari nak balik KL dah. tempat aku stay neh ade bela monyet. Abu namanya. Abu is a boy. haha! ye sayang giler ngan abang aku oh. tanak lepas! dari malam b4 nak balik tuh. dahla malam Ahad tuh Malaysia VS Vietnam. abang aku nak gi tengok bola pon xsampai aty. lawak tol. dah macam bapak Gorilla dah abang aku neh. ngee~ (kau tak baca blog aku en? so senang nak kutuk) kah3!

otw balik dan eyeliner pon sudah comot. -__-"
sekian.

4 juta orang sayang aku:

Zierwa Zainal said...

hehe..sy penh nek..wktu mlm...kwn sy blanje...menara tmaing sari..tgk dr jauh mcm best tp mse x mengizinkan..huhu

cik beLLanan said...

ha, best tak gi waktu malam? ohh. 2la.nampak cambest je.tak berkesempatan nak naek. huhu

LyNn HaMzAh said...

x pernah try lagi nak melaka river cruise nie...nanti kalau gie melaka leh la kak lynn try...

cik beLLanan said...

hehe. tryla kak. experience sendiri laen sket. mne taw bg akak best ;)

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails