my beLOVEd follower

Wednesday, April 20, 2011

Kasih Ayah


Mungkin ibu lebih kerap menelefon untuk menanyakan keadaan kita setiap hari.. Tapi tahukah kita, sebenarnya ayahlah yang mengingatkan ibu untuk menelefon kita?

Semasa kecil, ibu lah yang lebih sering mndukung kita.. Tapi tahukah kita bahawa sebaik saja ayah pulang bekerja dengan wajah yang letih, ayahlah yang selalu menanyakan apa yang kita lakukan seharian?


Saat kita sakit atau demam, ayah sering membentak "sudah diberitahu! jangan minum ais! jangan main hujan!. Tapi tahukah kamu ayah sangat risau?? Ketika kita remaja kita meminta izin untuk keluar malam. Ayah dengan tegas berkata "tidak boleh!" Sedarkah kita bahawa ayah hanya ingin menjaga kita? Kerana bagi ayah, kita adalah sesuatu yang sangat berharga.


Saat kita sudah dipercayai, ayah pun melonggarkan peraturannya. Maka kita telah melanggar kepercayaannya.. Maka ayahlah yang setia meninggu kita di ruang tamu dengan rasa sangat risau..


Setelah kita dewasa, ayah telah menghantar kita ke sekolah atau kolej untuk belajar.. Disaat kta memerlukan itu ini, untuk keperluan kuliah kita, ayah hanya mengerutkan dahi . tanpa menolak, beliau memenuhinya.


Saat kamu berjaya..Ayah adalah orang pertama yang berdiri dan bertepuk tangan untukmu..Ayah akan tersenyum dengan bangga


Sampai ketika jodoh kita telah datang dan meminta izin untuk mengambil kita dari ayah..Ayah sangat berhati-hati mengizinkan nya..


Dan akhirnya..Saat ayah melihat kita duduk di atas plamin bersama pasangan nya..ayahpun tersenyum bahagia.. Apa kita tahu,bahawa ayah sempat pergi ke belakang dan menangis? Ayah menangis kerana ayah sangat bahagia..Dan diapun berdoa "Ya Tuhan, tugasku telah selesai dgn baik..Bahagiakan lah putra putri kecilku yang manis bersama pasangannya"..


Setelah itu ayah hanya akan menunggu kedatangan kita brsma cucu-cucunya yg sesekali dtg utk menjenguk..Dengan rambut yang memutih dan badan yang tak lagi kuat untuk menjaga kita..


sedih aku baca. lagi pulak baca sambil dengar lagu Awan Nano. iskk~

*copy dari notes kat fb je. ^^


akhir kata,

SAYANGI ABAH ANDA SETIAP HARI ^^


klik sini untuk PETUA MELAYAN ISTERI.


4 juta orang sayang aku:

LiFe KaMi said...

sesungguhnya Ayah itu besar pengorbanannya..
sentiasa la kita mengenang jasanya dan menjaga nya sehingga nafasnya terhenti..
barulah kita hidup tenang didunia dan diakhirat kelak..

cik beLLanan said...

betul3 ^^
sayang abah! ♥♥♥

CIK M said...

huhu, serius terharu. mintak share boleh ye..

cik beLLanan said...

boleh aja. ktepn amek kat fb ^^

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails