my beLOVEd follower

Sunday, August 14, 2011

Jolie dah hilang, dapat pengganti Si Putih. tskk

Hye guyz! Selamat hari Isnin semua. Ada berita sedih yang aku nak habaq mai kat hangpa semua ni. My dear cat dah MIA! tssk. Sedih woo. ;( Mama cakap dah lama dah si Jolie ni tak balik rumah. Memang mama dah bagi kucen2 aku merayap ke luar and selalunya si Jolie ni balik rumah ntuk makan ke, beyak ke, tido ke.. Ni dah tak balik2 lagi tau. Sedih betul! Aku jaga dia dari kecikk kot. Dah besar ni, hilang la pulak. Mama cakap selagi tak jumpa mayat dia, mama anggap Jolie dah diambil orang. tskk

Sian Bibie abang dia dah hilang. Tinggal sorang2 kat rumah. Mama dah tak bagi kucen ni kua lagi dah. Semua kena memerap kat rumah je. Mereka ni suka port dalam kotak. Pantang aku onn printer, mesti terjun dalam kotak neh.

Hye. Meet me, Si Putih Cici. ^^

Dipendekkan cerita, abang aku pi bawak balik kucen putih ni pulak. Dia cakap time dia lepak kat mapley, kucen ni asek ikot dia je. Sampai ke keta lak tu ngikutnya. Abang aku pon amek jela bawak balik. Sian agaknya tengok kucen putih camni cam terbiar je. Mata wane biru ok. Tak maenla pakai contact lense bagai. hihi~

Kucen ni sejibik macam kucen cik Fathiah bagi kat aku tau. Dia belikan ntuk aku masa dia gi kat Indon dulu. See.. dekat nak samakan? Telinga dia pun warna hitam2 sket macam patung atas meja tu. 'err.korang nampak kan which one patung which one original cat?' ;p

Jolie and Bibie pun sayangkan patung kucen ni tau. Tengok ni ha. Sampai tido sama ngan patung kucen ni.

Kiranya sekarang ni, mama dah ada pengganti Jolie. Ktorang panggil dia si Putih ni Cici. Budak tecik ni amatlah aktif. Sampai aku tido pun, digeget2nya kaki aku. siot betul. Apepun, aku still rindukan Jolie tau. Kalau dia masih hidup, harap orang yang amek dia tu jaga Jolie aku baek2. ;(

Aku belek2 folder gambar kucen aku, ni lah gambar terakhir Jolie yang aku snap. Gambar ye tengah jilat2 adik dia, Bibie. Sedih bhaii tengok gambar2 ngan kucen2 aku ni dari kecik. T_T

Kisah Jolie and Bibie

Cam drama korea lak banyak part2 neh. Ikotkan banyak lagi, tapi ni jela yang aku kasi link nya. Sedih lak ingat kucen2 aku ni. Esok mau kerja. Selamat berpuasa semua! ;)

16 juta orang sayang aku:

blogtilldrop said...

peminat kucing rupanya...

starscream aisyah said...

sy peminat kucing jga & kucing sngat cute :)

Chachos Cheezy Wedges said...

hahahaha.. okbai...

LiFe KaMi said...

jgn sedih2..:)
kami pun minat kucing,
cuma tak berkesempatan nak bela sebab ada baby, lain tahun kot bru bole..

LiLy @ MumMyQiStInA said...

Sama dgn Qis ni peminat kucing..
Siannye Jolie dh ilang..harap2lah sape yg jumpa tu dpt jaga dia dgn baik..
Sian klu tgk kucing terbiar..
Comel jer tgk kucing2 tu..

Fathiah Hamim said...

sian jolie. dia ada sakit ke?

family of fur said...

sian jolie.. u jgn seday2 k..
ms kucing fof ilang dulu, kucing kesygn fof, fof menangis stiap mlm.. smpi skrg, if terigt mesti nk nanges.. hope die dkt luo tu, if idup lgi,sihat2la..sedaynye...

qudwa said...

peminat kucing nmpaknye...same la kite..haha
xmo la sedey2...chill...XD

beLLa said...

@blogtilldrop
of course! hehe

beLLa said...

@starscream aisyah
betul2. give me 5! ;p

beLLa said...

@Chachos Cheezy Wedges
2 je? aiyo~

beLLa said...

@LiFe KaMi
da ok dah. cuma bila teringat balik kucen2 ni, rse syg ngan diorang tau.

beLLa said...

@LiLy @ MumMyQiStInA
tu la kak. sedih betul. mende kite da syg kalau ilang, memang terasa sket

beLLa said...

@Fathiah Hamim
takde saket pape. ilang camtu je tau

beLLa said...

@family of fur
betul2.mesti memahami kan perasaan kucen ilang cmtu. kte jge dia dr kecik, rse syg sgt kalau da ilang. tskk

beLLa said...

@qudwa
sedang cuba nak chill lah ni ;)

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails